Actros Euro VI v přímém
srovnání.Actros ve Fuel Duel.

Nyní s druhou
generací motoru
a další úsporou
až 3 %.

Technika

Technika s úsporou paliva.

PPC je zkratka pro Predictive Powertrain Control a integruje styl jízdy upravený dle topografie do automatického řazení: Díky satelitnímu pozičnímu systému a 3D mapě systém rozpozná průběh silnice, jako nadcházející stoupání a klesání, a může odpovídajícím způsobem reagovat a předvídavě optimalizovat doby řazení a rychlost TEMPOMATU. Tím lze dosáhnout navíc až 5% úspory paliva. A vedle jízdního programu „economy“ podporuje nyní hospodárný styl jízdy také jízdní program „fleet“.

Styl jízdy optimalizovaný v oblasti opotřebení a spotřeby zvyšuje navíc výrazným způsobem hospodárnost Actrosu. Služba Fleetboard pro analýzu použití zaznamenává technické údaje z nákladního vozidla a vyhodnocuje je. Na základě těchto údajů je jízdní chování řidičů ohodnoceno známkami a umožňuje tak objektivní hodnocení jízdního stylu. Individuální tréninky upozorní na možnosti optimalizace.

Predictive Powertrain Control

Při stylu jízdy s optimalizovanou spotřebou je možné dosáhnout úspory paliva až 15%.

Aerodynamika

Vypilovaná aerodynamika.

U konstrukce Actrosu byl každý jednotlivý díl podrobně testován. Ve větrném tunelu a na milionech kilometrů – pro výjimečně nízký odpor vzduchu a nízkou spotřebu.

Nízký odpor vzduchu a nízký valivý odpor.

Za účelem snížení odporu vzduchu byl design Actrosu optimalizován do posledního detailu. Obzvlášť výrazné je to u kabiny řidiče StreamSpace. K úspoře paliva rovněž přispívají maska chladiče s elektronicky regulovanou žaluzií a prodloužení dveří. Spotřebu navíc snižují aerodynamické montované díly karoserie a kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách.

Aerodynamika

Při stylu jízdy s optimalizovanou spotřebou je možné dosáhnout úspory paliva až 15%.

Hmotnost

Nižší vlastní hmotnost – nižší spotřeba paliva.

S konfigurací modelu Actros pro Fuel Duel došlo k výraznému snížení vlastní hmotnosti, což v praxi znamená zvýšení hospodárnosti.

U této konfigurace je Actros standardně vybaven hliníkovými ráfky. Zvolené příplatkové výbavy jako pneumatiky Super Single na zadní nápravě, hliníkové zásobníky stlačeného vzduchu a kompaktní točnice návěsu prokazatelně zajišťují nižší spotřebu paliva a nižší emise CO2

V závislosti na použití a konfiguraci lze dosáhnout dalších úspor v oblasti spotřeby paliva a emisí CO2.

Pohon

Druhá generace motorů OM 471.

Roční úspora paliva 1100 litrů a o tři tuny nižší emise CO2 – dvě nejdůležitější informace pro tahače návěsů v dálkové dopravě s druhou generací motoru pro vysoké zatížení OM 471 od společnosti Mercedes-Benz při ročním kilometrickém proběhu 130 000 km. Čtyři roky po zavedení revoluční generace motorů následuje další krok, ve kterém Mercedes-Benz Actros společnosti Daimler Trucks ještě zvyšuje svůj náskok v oblasti účinnosti.

Inženýři společnosti Mercedes-Benz přitom dokázali vytvořit kvadraturu kruhu: Spotřeba paliva byla dále snížena až o 3%, zároveň byl navýšen točivý moment a jízdní dynamika. Nový špičkový výkon 390 km (530 k) a točivý moment 2600 Nm je vrcholem této konstrukční řady. V neposlední řadě jsou tato vozidla také mnohem robustnější.

Zkrátka: druhá generace motoru OM 471 opět udává měřítka mezi motory pro velké zatížení u těžkých užitkových vozidel.

Druhá generace motorů OM 471

Kvadratura kruhu: nižší spotřeba a nižší emise CO2, vyšší výkon a točivý moment.

Nyní s druhou
generací motoru
a další úsporou
až 3 %.

Fuel Duel jde do druhého kola.

Tématu hospodárnosti je u Mercedes-Benz Trucks věnována maximální pozornost. Váš zisk ovlivňují investice, spotřeba, údržba a opravy, jakož i zůstatková hodnota. Během celé doby provozu Vašeho nákladního vozidla představují náklady na palivo cca 50-60% výdajů na vozidlo. Actros je nesporným průkopníkem ohledně hospodárnosti, a to už roky. Mercedes-Benz Trucks vyvíjí stále nové technologie na úsporu paliva, jako např. inovativní asistenční systém Predictive Powertrain Control (PPC), který do automatického řazení integruje styl jízdy upravený dle topografie.

Actros s motorem Euro VI přispívá výrazným způsobem ke snížení spotřeby paliva. V četných testech spotřeby paliva Actros vícekrát dokázal, že je až o 9% úspornější než vozidla konkurence. V kombinaci s telematickým systémem Fleetboard a jízdou se sníženou spotřebou paliva lze dosáhnout až 15% úspory paliva.

Úspora paliva

I při dnešních cenách představují náklady na palivo po celou dobu životnosti vozidla 50–60% celkových výdajů na vozidlo.

Více informací

Snížení emisí CO2

Snížení emisí CO2 patří v současné době vedle úspory paliva k největším úkolům v segmentu silniční nákladní dopravy.

Více informací

Další důkazy

Styl jízdy optimalizovaný v oblasti opotřebení a spotřeby zvyšuje navíc výrazným způsobem hospodárnost Actrosu.

Více informací

Souboje.

V rámci Mercedes-Benz Trucks Fuel Duel dokážeme, že je Actros v porovnání s konkurencí velmi účinné nákladní vozidlo. Díky internetovým telematickým službám společnosti Daimler Fleetboard je možné tyto skutečnosti objektivně prokázat. Fleetboard umožňuje na základě různých služeb optimalizované řízení vozidla, řidičů a přepravy.

Palivo. Fakta:

  • Náklady na kilometr poskytují nejlepší přehled o celkových nákladech na nákladní vozidlo.
  • Náklady na palivo představují více než 50% nákladů na kilometr.
  • Řidič svým stylem jízdy značně ovlivňuje spotřebu paliva. Školení řidičů proto významně přispívají k dalším úsporám paliva.
  • Inovace jako PPC pomáhají řidiči uspořit navíc až 5% paliva.
  • Dlouhé intervaly údržby a vysoká zůstatková hodnota rovněž přispívají k nižším nákladům na kilometr.

Celková úspora v Evropě.

Počet nákladních vozidel*

3.636

11,0%

Spotřeba paliva*

18.717.061

Ujeté kilometry*

Základem pro tyto ukazatele byly všechny duely provedené v rámci celé Evropy.

Z toho duely realizované v České republice: 95. Ujeté kilometry: 622.215 km. Úspora paliva proti konkurentům: 10,8% Výsledek!

* Stav: září 2017: Vozidla EURO-6 a EURO-5

Další témata.